Szczegóły wybranej pozycji
Autor:
Cameron Kim S. ,
Quinn Robert E ,
Tytuł: Kultura organizacyjna diagnoza i zmiana model wartości konku
Wydawnictwo: Wolters Kluwer Polska
ISBN / ISSN: 83-264-8079-9
Rok wydania: 2015
Wydanie nr: 02
Ilosć stron: 206
Stany prawne:
cena netto: 84.76 zł cena brutto: 89.00 zł
cena promocyjna: 81.88 zł
Uwagi:
Nowe, zmienione wydanie bestsellerowej książki zawiera opis zweryfikowanej, wielokrotnie sprawdzonej metody przeprowadzenia wnikliwej analizy kultury organizacji i jej zmiany w pożądanym kierunku. Teoretyczną podstawą tej metody jest tzw. model wartości konkurujących, będący prawdopodobnie najczęściej na świecie wykorzystywanym modelem do oceny kultury, niezwykle przydatnym przy inicjowaniu programu znaczących udoskonaleń umiejętności kierowniczych i przywódczych.
Pomyślana jako poradnik, książka przedstawia skuteczne narzędzia, z których mogą korzystać liderzy i menedżerowie, by określić kulturę kierowanych przez siebie jednostek i przeprowadzić jej zmianę. Znajduje się tu też kwestionariusz do oceny umiejętności kierowniczych, pomagający efektywnie wspierać zmianę kultury firmy.
Szczegółowo omówiono:
- znaczenie uwzględnienia kultury przy wprowadzaniu wszelkich programów poprawy efektywności,
- proces identyfikacji typu kultury obecnej i pożądanej,
- sporządzanie wykresów profili kultury w celu określenia obszarów, w których konieczne są zmiany,
- etapy opracowywania i wdrażania programu zmiany kultury organizacyjnej,
- dostosowywanie zestawu indywidualnych umiejętności kierowniczych do potrzeborganizacji - program rozwoju osobistego,
- sposoby inicjowania pożądanych zmian kultury.
Adresaci:Publikacja przeznaczona jest dla konsultantów, dyrektorów i menedżerów wszelkiego typu organizacji. Połączenie cech praktycznego przewodnika z opracowaniem naukowym zawierającym analizę i podbudowę teoretyczną prezentowanych zagadnień sprawi, że dostarczy też cennego materiału badaczom, pracownikom naukowym i studentom kierunków związanych z zarządzaniem. Tytułu oryginału: DIAGNOSING AND CHANGING ORGANIZATIONAL CULTURE