Szczegóły wybranej pozycji
Autor:
Czekierda Piotr ,
Fingas Bartosz ,
Szala Marcin ,
Tytuł: Tutoring teoria praktyka studia przypadków /oe/
Wydawnictwo: Wolters Kluwer Polska
ISBN / ISSN: 83-264-8169-7
Rok wydania: 2015
Wydanie nr: 01
Ilosć stron: 335
Stany prawne:
cena netto: 46.67 zł cena brutto: 49.00 zł
cena promocyjna: 45.08 zł
Uwagi:
Tutoring jako metoda edukacji spersonalizowanej, traktująca rozwój podopiecznego holistycznie, staje się coraz bardziej popularna. W opinii jej prekursorów oraz praktyków jest ona szansą na powrót do źródeł edukacji i odnowienie relacji mistrz-uczeń. Metoda ta, oparta na personalizmie, klasycznej koncepcji cnót i osiągnięciach psychologii pozytywnej oraz wyposażona w nowoczesne narzędzia edukacyjne, pozwala odkrywać pełnię potencjału podopiecznego, by mógł on wykorzystywać swoje talenty i mocne strony dla dobra własnego i innych. Niewątpliwym walorem tej książki jest jej kompleksowość: autorzy kładą nacisk zarówno na wnikliwy opis teoretycznych podstaw metody, jak i na konkretne przykłady jej zastosowania.
Treść książki obejmuje:
- definicję tutoringu, teorię, źródła i założenia tej metody,
- opis procesu stawania się tutorem,
- kwestie wdrożeniowe, w tym pozyskiwanie środków na wprowadzenie tutoringu,
- omówienie funkcjonowania tutoringu uwzględniające różnorodność jego zastosowań i celów w po szczególnych obszarach edukacji - w szkole, na uczelni i w edukacji nieformalnej, np. w organizacjach pozarządowych,
- studia przypadków - opisy funkcjonowania tutoringu w różnych instytucjach,
- wywiady z praktykami tutoringu.
Publikacja stanowi kompleksowe źródło wiedzy o tej metodzie oraz znakomitą inspirację do jej sto sowania i wdrażania. Adresatami książki są osoby interesujące się edukacją w szkole i na uczelni oraz edukacją nieformalną i rozwojem osobistym. Książka ta jest niezwykle ważną i potrzebną pozycją na polskim rynku wydawniczym. Przygotowane przez wybitnych znawców problematyki kompendium wiedzy na temat tutoringu stanowi lekturę obowiązkową dla wszystkich pragnących poznać najważniejsze trendy współczesnej edukacji.
Dr Małgorzata Sidor-Rządkowska
Akademia Finansów i Biznesu Vistula
Pierwsza część niniejszej pracy zawiera świetne kompendium wiedzy na temat tutoringu. Autorzy wskazują na badania i projekty dotyczące zastosowania tej metody. Jednak szczególnie interesujące jest ukazanie przypadków praktycznego i - co najważniejsze - udanego zastosowania tego podejścia. Otrzymujemy zbiór inspirujących relacji z procesu wdrażania metody tutoringu do pracy szkoły, uniwersytetu oraz organizacji pozarządowych, możemy także przeanalizować wywiady z uczestnikami projektów tutoringowych.
Dr Stanisław Kowal
kierownik Studium Kształcenia Nauczycieli na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie